به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، دومین مرحله از طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط ۸ دستگاه عضو این طرح و با رویکرد ارتقاء کمی و کیفی خدماترسانی به مشترکین استان برگزار شده است.
پایش و نظارت بازار ICT در قالب یک طرح کشوری با حضور بازرسین ۸ دستگاه حاکمیتی، نظارتی، اجرایی و بخش خصوصی عضو تفاهمنامه پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات با مشارکت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان برگزار می گردد. این طرح با حضور نمایندگان سازمانهای تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی، فناوری اطلاعات ایران و نظام صنفی رایانهای کشور، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) ناجا، پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا و شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا میشود.
ارائه خدمات کیفی در زمان کوتاه و با قیمت مناسب به مردم در حوزه ICT از اهداف مهم دستگاههای حاکمیتی و نظارتی است که با انعقاد تفاهمنامه همکاری پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات بین ۸ دستگاه، زمینه هماهنگی در جهت رسیدن به این هدف فراهم شده است.
براساس این گزارش با توجه به بازخوردهای مرحله اول اجرای این طرح در آذرماه سال ۹۲، در مرحله دوم پایش، فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار محور رعایت تعرفههای ابلاغی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، رعایت تناسب پهنای باند خریداری و فروخته شده، ارائه سرویس کمی و کیفی مناسب براساس درخواست مشتری و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب، مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرند.