پرش به محتوای اصلی

اخبار

برگزاری جلسه توجیهی شبکه ملی اطلاعات برای مدیران فاوای دستگاه های اجرایی استان

برگزاری جلسه توجیهی شبکه ملی اطلاعات برای مدیران فاوای دستگاه های اجرایی استان
با توجه به ایجاد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات و ایجاد و راه اندازی سامانه های متعدد دولت الکترونیک، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اقدام به برگزاری جلسه توجیهی شبکه ملی اطلاعات برای مدیران فاوای دستگاه های اجرایی استان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان این جلسه که با حضور گسترده مدیران فاوای دستگاه های اجرایی استان تشکیل شد، حامد سرائی، به نمایندگی از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به توضیح ساختار شبکه ملی اطلاعات و نحوه اتصال دستگاه های اجرایی استان پرداخت.

وی با اشاره به این که راه اندازی و بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات در قالب تکلیف برنامه پنجم توسعه کشور بوده است ضمن تشریح طرح شماتیک همبندی شبکه ملی اطلاعات اعلام داشت هم اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکلیف خود در ایجاد زیرساخت و تأمین امنیت بستر ارتباطی را با راه اندازی مراکز تبادل اطلاعات(IX) ملی و اتصال عمده وزارتخانه ها و سازمانهای ملی به آن انجام داده است.

سرائی افزود: بر اساس این طرح، سازمان های استانی که ارتباط MPLS یا VPLS با سازمان مرکزی خود برقرار کرده اند به واسطه و بر اساس طراحی شبکه درونی سازمان مرکزی خود به شبکه ملی اطلاعات متصل بوده و می توانند از طریق مراکز IX به تبادل اطلاعات با سازمانهای دیگر بپردازند.



برگزاری جلسه توجیهی شبکه ملی اطلاعات برای مدیران فاوای دستگاه های اجرایی استان

نماینده اداره کل ICT  استان گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه، کلیه دستگاههای اجرائی مکلفند ضمن اتصال به شبکه ملی اطلاعات و توسعه و تکمیل پایگاههای اطلاعاتی خود، نسبت به تبادل و به اشتراکگذاری رایگان اطلاعات به منظور ایجاد سامانههای اطلاعاتی و کاهش تولید و نگهداری اطلاعات تکراری در این شبکه با تأمین و حفظ امنیت تولید، پردازش و نگهداری اطلاعات اقدام نمایند، لذا می طلبد سازمانها با اهتمام بیشتر در گام نخست به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و در گام بعدی نسبت به بهره برداری از سامانه های متعدد دولت الکترونیک اقدام ورزند.

وی گفت: از جمله سامانه های دولت الکترونیک که انتظار می رود دستگاه های اجرایی استان به آن متصل شده و از آن استفاده کنند به «سامانه احراز اصالت هویت برخط» و « سامانه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور (سامانه دادور)» اشاره کرد و گفت بر اساس ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک و تدوین مدل مرجع خدمات و تعیین سامانه های مورد انتظار در دولت الکترونیک در این مدل، طی برنامه ریزی به عمل آمده در کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان، پیگیری لازم برای راه اندازی و  بهره برداری از سایر سامانه های دولت الکترونیک انجام خواهد شد.

۲۹ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۲۲۸

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید