اولین جلسه کارگروه مدیریت بحران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سال 1398 با حضور اپراتورها و دستگاههای زیر مجموعه در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان برگزار شد
به گزارش
روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، وحید فرخی ضمن تبریک
اعیاد شعبانیه به حوادث ایام نوروز اشاره کرد و گفت : در ایام عید جلسات متعدد و
فشرده ای جهت مقابله با بحران احتمالی وقوع سیل در ستاد مدیریت بحران استان تشکیل
شد و موارد و مشکلات مربوط به حوزه ارتباطات بصورت لحظه ای مورد رصد و پایش قرار
گرفت.
وی از تلاشها و گزارشهای ارائه شده از وضعیت
ارتباطی که بصورت آنی در ایام بحران توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و
شرکت های وب انجام می شد تشکر کرد و افزود: جهت بهبود عملکرد مجموعه وزارت در
استان در مواقع بحران بایستی کارگروه مدیریت بحران ارتباطات و فناوری اطلاعات به
تبیین و تفکیک وظایف پرداخته و وظیفه هر اپراتور و دستگاه زیر مجموعه مشخص شود.
فرخی با اشاره
به شرح وظایف کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ادارات کل ارتباطات
بعنوان نماینده وزارت ارتباطات در استان
با دیگر اعضاء نظیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیر
ساخت، شرکت پست، همراه اول، ایرانسل، رایتل و شرکت های وب در این زمینه به فعالیت
می پردازند که بایستی هماهنگی های داخلی و منسجم در این خصوص انجام گیرد.
مدیر کل ICT استان با اشاره
به تلاشها و پاسخگویی بموقع کارشناسان شیفت در ایام نوروز افزود: پس از ایام نوروز
طی نامه ای از دستگاههای زیر مجموعه درخواست شد نماینده ای جهت شرکت در جلسات
کارگروه مدیریت بحران معرفی نمایندکه با تجمیع اسامی ، احکام اعضای کارگروه تهیه و
ابلاغ می شود.
وحید فرخی در
ادامه با قرائت شرح وظایف کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات که با مسئولیت
وزارت ارتباطات در سطح کلان و مسئولیت ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح
استان می باشد به تشریح موارد حائز اهمیت در مواقع بحران پرداخت.
وی با اشاره
به حجم بارشها در استان و شهرستانهای مستعد افزود: خوشبختانه خسارتی به سایتهای
ارتباطی و حساس استان در این بارشها وارد نشده و وضعیت ارتباطی در استان مطلوب
است.
در پایان
اعضای کارگروه ضمن بحث و تبادل نظر و بیان پیشنهادات در حوزه های تخصصی به بیان
مشکلات و مسائل نهاد خود پرداختند.